بزرگترین ساختمان ضد زلزله جهان
**** انتظارحاضر ***** ENTEZAR
فرهنگي، اجتماعي، علمی,دفاع مقدس

 

احتمالا تا صحبت از ساختمان های بزرگ می شود، ذهن همه شما به دوبی و آسمان خراش های عظیم اش معطوف می شود، یا اینکه به یاد چین و فرودگاه ویژه المپیک اش می افتید؟ اما این بار را اشتباه کرده اید، چون قرار است به شهر استانبول در ترکیه برویم!

 ترمینال جدید فرودگاه Sabiha Gökçen استانبول ، بزرگ ترین ساختمان امن دنیا در برابر زلزله است. همانطور که در عکس بالا می بینید, این ساختمان با بیش از ۱۸۶ هزار متر مربع داربست حمایت می شود، هرچند که همه این مصالح بر روی یک اسکیت چرخدار زمین شناختی (گسل) بنا شده اند.  

تمامی بار این بنا بر دوش ۳۰۰ isolator ای است که در آن به کار رفته است. این یاتاقان های عظیم به ساختمان امکان می دهند که در زمان زلزله با تاخیر و هم جهت با آن به حرکت درآید. اگر بدانید که استانبول در سال ۱۹۹۹ یکی از بدترین زلزله های ۳۰ سال گذشته را با قدرت ۷.۹ ریشتر از سر گذرانده است، آن گاه بهتر می توانید دلیل طراحی چنین بنای ضد لرزه ای توسط مهندسان ترک را درک کنید.

البته اگر هنگام یک زلزله بزرگ در این ساختمان باشید، مطمئنا از دیدن ساختمانی که از این سو به آن سو می رقصد، بیش از زمین لرزه در حال وقوع وحشت خواهید کرد. دیدن چنین صحنه ای برای من که واقعا باور نکردنی و خارق العاده است. احتمالا بعد از این اتفاق، حاضران بازمانده در این ساختمان را باید «قوی ترین افراد روی زمین» نامید!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید کاش حرف دل ما ذکر خوش مهدی بود قصه محفل ما صحبت یامهدی بود کاش بین همه معجزه هایت یارب جمعه ای معجزه آمدن مهدی بود
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان و آدرس انتظار حاضر dadigood.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






                    


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 67
بازدید دیروز : 32
بازدید هفته : 99
بازدید ماه : 406
بازدید کل : 211339
تعداد مطالب : 97
تعداد نظرات : 25
تعداد آنلاین : 1